joi, 27 iunie 2013

Azi scriu despre Praga

Fiind intr-un proces de reabilitare dupa ce m-a apucat o frica teribila de avion, calatoresc cel putin de 2 ori pe luna cu acest minunat mijloc de transport.
Faptul ca scriu dupa trei saptamani de la intoarcerea din vacanta despre orasul gazda, Praga, este dovada faptului ca incerc sa ma tratez. 
Cum ma tratez: pai daca la dus am stat langa fete si am turuit intr-una, la intoarcere mi-am notat impresii de vacanta si astfel am scris intr-una.

Am ajuns in Praga marti, 04.06.2013. Era prima zi fara ploaie dupa cateva care au adus orasul in stare de calamitate: inundatii. 

Zborul a durat cam 1.30h, am ajuns in Praga pe la 6.30 (ora lor).

Am asteptat pana la 7 sa se deschida un ghiseu de la care cu 310 coroane ne-am cumparat un abonament valabil 3 zile pe orice fel de mijloc de transport in comun.

De la aeroport am luat autobuzul 119 si apoi tramvaiul 20 care ne-a lasat chiar in fata hotelului Ukrize, hotel pe care vi-l recomand din suflet. Se afla vis-a-vis de complexul Petrin, de la cativa metri de hotel se poate lua funicularul pentru a admira Praga dintr-un turn, copie a turnului Eiffel, pentru a vizita Labirintul oglinzilor sau pur si simplu pentru o plimbare printr-un parc superb.

O surpriza placuta pe care am avut-o la hotel a fost ca, desi am ajuns la 8 dimineata, am facut check-in-ul fara probleme si am fost invitati si la micul dejun (neinclus in pret).

Un alt avantaj al hotelului este reprezentat si de restaurantele din jur: un restaurant Svejk perete-in-perete si unul mexican in apropiere, cu mancare foarte buna. Fata de restaurantele din zona centrului vechi, preturile erau mult mai bune.

Ca idee, In Praga se mananca si se bea la aceleasi preturi ca in Bucuresti.

Am vizitat orasul in 5 zile intregi, am facut febra musculara si ne-am revenit.
In principiu, am vazut:
Prima zi:
* dealul Petrin (urcat pe jos, funicularul nu functiona), am trecut un pic pe la Castelul Praghez si prin Centrul Vechi
A doua zi:
Dimineata: Castelul
Aici am urcat intr-un turn 285 de trepte extrem de spiralate...nu stiu daca imi amintesc cu placere sau nu de experienta asta ametitoare.
Dupa - amiaza: Vysehrad - aici se afla un cimitir extrem de interesant 
A treia zi: 
In sejurul nostru am avut inclusa si o plimbare cu ghid roman, plimbare care s-a desfasurat in zona centrala, a durat in jur de 2 ore si care a fost foarte placuta.
A patra zi 
Ne-am petrecut-o plimbandu-ne fara un tel anume (se pare ca nu mi-am notat ce am facut in a patra zi si am uitat, imi amintesc doar ca cumparam niste suveniruri de prin centru, iar baietii vizitau muzeul tehnicii)...
Update: (mi-am amintit) dupa-amiaza am urcat prima oara cu funicularul dealul Petrin si am vazut ce spuneam ca e de vazut la inceputul povestii de clasa a doua.
In ultima zi, am mai trecut pe la Castel si ne-am plimbat prin gradinile regale, am urcat din nou cu funicularul si am coborat pe jos delusorul fermecat.

Ce nu am facut:
*nu am vizitat gradina zoologica (era inchisa din cauza inundatiilor)
*desi ne-am dus tocmai la Palatul industrial ca sa admiram fantanilor arteziene dansatoare, am gasit doar un loc care parea mai degraba a fi abandonat (nu am stiut clar daca tot inundatiile au fost de vina sau fantanile pur si simplu nu mai functioneaza)
*podul Carol era inchis (inundatiile!!!)

Norocul nostru a fost reprezentat chiar de unul dintre prietenii din micul grupulet care s-a documentat extrem de bine, ne-a plimbat peste tot; noi nici nu stiam la ce statie ar fi trebuit sa coboram din tramvai, pur si simplu coboram atunci cand ni se spunea:). 
Ca sa nu mai spun ca l-a laudat si ghidul cand a auzit cate locuri vazusem noi in doua zile (printre care, Vysehrad-ul, care nu este foarte turistic, fiind un pic mai indepartat de centru - a fost singura data cand am calatorit cu metroul).

Unde nu ne-a placut:
* la beraria U Fleku (considerata a fi cea mai veche berarie din Praga), chelnarii te hartuiesc efectiv ca sa consumi mult, la sfarsit am primit o nota de plata scrisa cu pixul si cand am cerut factura ni s-a adus chitanta). Desi se considera o berarie cu pretentii, nu reprezinta nici macar 1% din ceea ce vedeti la Carul cu bere din Bucuresti.

Unde ne-a placut:
* La bodeguita del medio - un par cubanez cu muzica live situat in apropierea centrului vechi.
* pe strazi


In timpul vacantei, m-am ocupat si de un proiect personal, produsul cel mai amuzant se gaseste mai jos:



!Despre sculptor gasiti informatii aici: David Cerny.







Niciun comentariu: